9 października 2013

Eko akcenty w marketingu i reklamie



Z racji moich zainteresowań i trwających wciąż studiów rozglądam się czasem po rynku reklamy i marketingu. Podglądam sobie co ludzie wymyślają. Często załamuje nad tym ręce, ale zdarzają się również projekty, które zyskują u mnie dużą sympatię. Czasami są to projekty wysokobudżetowe, czasem niskobudżetowe. Zawsze jednak zawierają w sobie elementy zahaczające o ekologię, ochronę środowiska, zdrowie lub problemy społeczne (nie mylić z greenwashingiem i leanwashingiem). Doceniam też inteligenty dowcip (szkoda, że pojawia się w polskiej reklamie tak rzadko).

Do szału doprowadzają mnie napastliwi ulotkarze na ulicach, brzydkie bilbordy i banery upychane w każdym zakątku przestrzeni publicznej. Śpiewane reklamy telewizyjne i radiowe powodują u mnie mdłości, gazetki reklamowe mnożące się w mojej skrzynce pocztowej od razu wyrzucam po kontenera na makulaturę. Tyle papieru zmarnowane... A przecież można inaczej!

Marzy mi się praca przy takich projektach. Inteligentnych, może dowcipnych, odpowiedzialnych społecznie i nie upodlających żadnej płci, rasy czy gatunku (czy tylko mi się wydaje, że każda reklama proszku do prania lub płynu do mycia naczyń robi z kobiet idiotki?). Chciałabym mieć kiedyś taki komfort, żeby mówić TAK tylko takim projektom:

Kto powiedział, że w second handzie tylko ciuchy mogą być używane?
źródło: stocklogos.com


źródło: stocklogos.com

źródło: stocklogos.com



Nivea może nie jest najświętszą firmą, ale pomysł na kampanię mieli dobry. Przydałaby mi się taka ładowarka:)



Mam nadzieję, że woda z odzysku:)


I coś z naszego podwórka:)  Ponownie nie najlepsza marka, ale o ile fajniejsza jest ta trampolina niż beznadziejne ulotki?





WWF jak zawsze niezawodny.



Roślinne billboardy są coraz popularniejsze. Reklamują różne marki, ale przy okazji ładnie wyglądają i oczyszczają miejskie powietrze.




Nie pedałujesz, nie słuchasz! Projekt londyńskiego Magnificent Revolution.


Znacie podobne kampanie?
  1. Bardzo fajny post! Ja zawodowo staram się śledzić różne akcje i kampanie. W klimat marketingu zaangażowanego w ekologię i działania dla społeczności wpisuje się np. ta akcja: http://www.youtube.com/watch?v=ahPTTr9JPGQ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten bilbord. Kiedyś się już nawet tu pojawił:)

      Usuń

Start typing and press Enter to search