16 marca 2015

Canihua z kiełkami, papryką i curry

Lubię poznawać nowe smaki, nowe produkty, kiedy więc wypatrzyłam canihuę na sklepowej półce, nie mogłam przejść obojętnie:) Dziś ugotowałam ją po raz pierwszy i na pewno nie ostatni. Przetestowałam ją na daniu, które robiłam wcześniej z ryżem (polecałam Wam je w ostatnich weekendowych linkach), żeby sprawdzić faktycznie da się nią zastąpić ryż. Owszem da się:) Ale zanim przejdziemy do przepisu, kilka słów o samej canihunie.

Wartości odżywcze dla 100 g:
Wartość energetyczna – 1.588 kJ / 377 kcal 
Białko – 15,1 g 
Węglowodany – 55,8 g – z tego cukier – 3,0 g 
Tłuszcz – 8,3 g – w tym nasycone kwasy tłuszczowe – 1,5 g 
Błonnik – 9,5 g 
Sód – 0,01 g 
Żelazo – 8,2 mg (pokrywa 59% dziennego zapotrzebowania) 
Kwas foliowy – 246 µg (pokrywa 123% dziennego zapotrzebowania)

Canihua to kuzynka komosy ryżowej, pochodzi z Peru i Boliwii. Jest bogata w białko, bezglutenowa, błonnik, kwas foliowy wapń, fosfor, cynk i witaminy z grupy B. Jest bogatsza w żelazo niż komosa, ale w przeciwieństwie do swojej kuzynki, nie zawiera związków saponinowych, dzięki czemu nie trzeba jej tak dokładnie płukać przed gotowaniem. Po ugotowaniu w smaku i konsystencji przypomina amarantus.


SKŁADNIKI:
(na podstawie tego przepisu)
3/4 szklanki canihuy
opakowanie kiełków stir-fry
czerwona papryka
 łyżeczka curry
szczypta kardamonu
sól, pieprz
orzechy nerkowca do posypania
olej do smażenia

W garnku z grubym dnem lub na głębokiej patelni rozgrzewamy olej, dodajemy curry i kardamon. Kiedy przyprawy puszczą już aromat, dodajemy canihuę i całość prażymy chwilę na małym ogniu. Dolewamy 1,5 szklanki wody, dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę i kiełki. Garnek lub patelnię przykrywamy i całość gotujemy na małym ogniu do czasu, aż danie wchłonie całą wodę. Gotową potrawę posypujemy uprażonymi na suchej patelni nerkowcami.











Podziel się


  1. Jak dla mnie to egzotyczna potrawa, bo pierwsze widzę canihue na oczy :)

    OdpowiedzUsuń

Start typing and press Enter to search