Canihua z kiełkami, papryką i curry | Zielona wśród ludzi

16 marca 2015

Canihua z kiełkami, papryką i curry

Lubię poznawać nowe smaki, nowe produkty, kiedy więc wypatrzyłam canihuę na sklepowej półce, nie mogłam przejść obojętnie:) Dziś ugotowałam ją po raz pierwszy i na pewno nie ostatni. Przetestowałam ją na daniu, które robiłam wcześniej z ryżem (polecałam Wam je w ostatnich weekendowych linkach), żeby sprawdzić faktycznie da się nią zastąpić ryż. Owszem da się:) Ale zanim przejdziemy do przepisu, kilka słów o samej canihunie.

Wartości odżywcze dla 100 g:
Wartość energetyczna – 1.588 kJ / 377 kcal 
Białko – 15,1 g 
Węglowodany – 55,8 g – z tego cukier – 3,0 g 
Tłuszcz – 8,3 g – w tym nasycone kwasy tłuszczowe – 1,5 g 
Błonnik – 9,5 g 
Sód – 0,01 g 
Żelazo – 8,2 mg (pokrywa 59% dziennego zapotrzebowania) 
Kwas foliowy – 246 µg (pokrywa 123% dziennego zapotrzebowania)

Canihua to kuzynka komosy ryżowej, pochodzi z Peru i Boliwii. Jest bogata w białko, bezglutenowa, błonnik, kwas foliowy wapń, fosfor, cynk i witaminy z grupy B. Jest bogatsza w żelazo niż komosa, ale w przeciwieństwie do swojej kuzynki, nie zawiera związków saponinowych, dzięki czemu nie trzeba jej tak dokładnie płukać przed gotowaniem. Po ugotowaniu w smaku i konsystencji przypomina amarantus.


SKŁADNIKI:
(na podstawie tego przepisu)
3/4 szklanki canihuy
opakowanie kiełków stir-fry
czerwona papryka
 łyżeczka curry
szczypta kardamonu
sól, pieprz
orzechy nerkowca do posypania
olej do smażenia

W garnku z grubym dnem lub na głębokiej patelni rozgrzewamy olej, dodajemy curry i kardamon. Kiedy przyprawy puszczą już aromat, dodajemy canihuę i całość prażymy chwilę na małym ogniu. Dolewamy 1,5 szklanki wody, dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę i kiełki. Garnek lub patelnię przykrywamy i całość gotujemy na małym ogniu do czasu, aż danie wchłonie całą wodę. Gotową potrawę posypujemy uprażonymi na suchej patelni nerkowcami.











Podziel się


Start typing and press Enter to search